پنبه ریز بیرجند

پنبه ریز بیرجند

اطلاعات مورد نیاز در مورد تجارت نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای بیرجند
پنبه ریز بیرجند

پنبه ریز بیرجند

اطلاعات مورد نیاز در مورد تجارت نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای بیرجند

رمز موفقیت مارک یارنل

کشیش "مارک یارنل" مقیم یک شهر کوچک در ایالت تگزاس، به علت ورشکستگی در حال از دست دادن تمام دارایی و اموال و حتی خانه و اتومبیل شخصی خود بود. او بدنبال راهی بود تا بتواند خود را از این وضع هولناک برهاند، که توسط یکی از دوستان خود با 
بازاریابی شبکه ای آشنا شد.
او بسیار خوشبخت بود، زیرا معرف او، حامی بسیار خردمندی بود. حامی پیمانی را با او در میان گذاشت:
" این تجارت در مدت یک تا سه سال، تو را از تمام مسائل مالی موجود می رهاند"
و قول پرداخت بهای این موفقیت بزرگ را از او گرفت:
" برای رسیدن به این موفقیت بزرگ، تو باید بر چهار دشمن هولناک غلبه کنی."
مارک پذیرفت و کار خود را با یک لیست 200 نفری آغاز کرد. لیستی از تمام دوستان و آشنایان که آنها را برای معرفی کار و نشان دادن مدارک، به منزلش دعوت می کرد. 80 نفر از دوستان نزدیک، دعوت او را نپذیرفتند. و با گفتن "نه! علاقه ای به شنیدن ندارم" از او استقبال کردند. در واقع مارک با اولین دشمن خود روبرو شده بود.
(پس زدن یا Rejection)
او با خود گفت: مسئله ای نیست. حامی من مرا از وجود این دشمن آگاه کرده بود. من 120 دوست خوب دیگر در لیست دارم.
حدس بزنید بعد چه شد! 51 نفر از کسانی که دعوت او را پذیرفتند، در جلسه معرفی کار حاضر نشدند. او با دومین دشمن خود مواجه شده بود.
(نیرنگ یا Deception)
با خود گفت: " اهمیتی ندارد. حامی من در مورد وجود این دشمن با من صحبت کرده بود. من 69 دوست خوب دیگر در لیست خود دارم."
فکر می کنید چه اتفاقی افتاد؟
57 نفر از کسانی که در جلسه حاضر شدند، با گفتن:
" علاقه ای به این کار ندارم" به او جواب منفی دادند و همکاری او را نپذیرفتند. او با سومین دشمن روبرو شده بود.
( بی انگیزگی یا Apathy)
مارک بدون کوچکترین واهمه ای به خود گفت: " مسئله ای نیست. باید به سراغ 12 نفر باقیمانده رفت. موفقیت گمشده من، در بین آنهاست." 
و همه آنها پاسخ مثبت دادند و همکاری او را پذیرفتند.
آیا مسائل مارک پایان یافته بود؟
11 نفر از این همکاران، در زمان کوتاهی از کار خسته شدند و کار را رها کردند. این چهارمین و آخرین دشمن مارک، در راه رسیدن به موفقیت بود.
( ریزش یا Attrition)
و او تنها با یک همکار و دوست جدی، در کار باقی ماند. ولی مارک تمام بهای تعیین شده را پرداخته بود. تا امروز او به همراه تنها همکار خود، به در آمد چند صد هزار دلار در ماه رسیده اند.

شاید شما در مورد "بیل بریت" یکی از موفقترین اعضایAmway شنیده باشید. با او در یکی از شبکه های تلویزیونی مصاحبه شد. در دقایق پایانی مصاحبه که در مقابل خانه مجلل او انجام می شد، از او سوال شد:
" آقای بریت! این تجارت واقعاً برای شما موفقیت آمیز بوده است.  راز موفقیت شما چه بود؟
او پاسخ داد:
" هیچ رازی وجود ندارد! من بسادگی، طرح را برای 1200نفر توضیح دادم.900 نفر آن را رد کردند و تنها 300 نفر با من همکاری کردند. از بین 300 نفر، 86 نفر در راه ساختن سازمان خود، قدم گذاشتند. از بین این 86  نفر، فقط 34 نفر بودند که جدی کار می کردند. و از بین آن 34 نفر، 10 نفر از من یک میلیونر ساختند.
مثل مارک یارنل، بیل هم با اعداد، دست و پنجه نرم می کرد.
یک درس بزرگ:
موفقیت شما، در گرو تمایل شما به یافتن کسانیست که درست مثل شما، محکوم به موفقیت هستند. موفقیت برای "مارک یارنل"، عدد 1 از بین 200 و برای "بیل بریت" عدد 10 از 1200 بود. آیا شما مایل هستید که 200 یا 1200 نفر شما را پس بزنند تا تبدیل به یک میلیونر شوید؟

اصل مهم پیشرفت در بازاریابی شبکه ای پیگیری صحیح واصولی است نه پیله شدن

تعریف پیگیری :

شناخت همه مسائل و نگرانی هایی که باعث می شود ، دوست شما برای وارد شدن به کاری که خیلی ها را میلیونر کرده ، تصمیم درست بگیرد.


اهمیت پیگیری :
این بخش 90% کار شما در مرحله ورودی گرفتن است و اهمیت بسیار زیاد این قسمت به دلیل این است که نتیجه کار در این مرحله مشخص می شود . "وارد شدن یا وارد نشدن " . مطمئن باشید هیچ کس بدون پیگیری وارد این سیستم نخواهد شد . پیگیری وقتی در این سیستم معنا پیدا می کند که دوست شما جواب " منفی" بدهد و تازه هنر شما در پیگیری مشخص میکند که می توانید او را وارد کنید یا نه !
شما در هرسطح کاری که باشید ، چه در مرحله ورودی گرفتن ، چه به عنوان بالاسری ،و در نهایت به عنوان لیدر ، برای موفقیت خود و مجموعه باید یک پیگیر قوی و با تجربه باشید .


نگرش در پیگیری :
مطالب بسیار مهمی که در این بخش وجود دارد این است که چرا می خواهید دوستتان را وارد این کار کنید ؟ نگرش شما از وارد کردن دوستتان چیست ؟ آیا نگرش شما این است که تنها دو دایرکت بگیرید ؟یا اینکه تعادلی بزنید و پورسانت بگیرید ؟ مطمئن باشید با این دیدگاه شکست می خورید !
نگرش شما در پیگیری باید این باشد که می خواهید دو نفر از بهترین و عزیزترین دوستانتان وارد بهترین و پر درآمد ترین کار دنیا بکنید و می خواهید زندگیشان را هم از نظر مالی و هم از نظر معنوی متحول کنید .
با این نگرش صحیح ، مرحله پیگیری بسیار راحت و لذت بخش خواهد بود .مطمئن باشید نگرش شما در این مرحله از طرز صحبت کردن شما ، رفتار شما و حتی نگاه شما منتقل خواهد شد .


زمان پیگیری :
از هنگام گفتن سه جمله شروع و تا وقتی ادامه پیدا می کند که خرید انجام شود و بعد از آن به نحوی دیگر ادامه میابد .
سه جمله باید خیلی ساده و صمیمی و در عین حال با تمام اعتقاد و جدیت بیان گردد و به همان یک بار گفتن اکتفا نشود و در ادامه کار دلایل شما باید یاد آوری و تشریح شود و نکته بسیار مهمی که خیلی از دوستان رعایت نمی کنند این است که به هیچ عنوان حق ندارید پیش داوری کنید که دوست شما ورودی است ! خیلی واضح است که دوست شما وقتی وارد شده است که برگه خرید را به دست او داده اید و به او تبریک گفته اید . مؤثرترین زمان پیگیری نزدیک ترین زمان بعد از پرزنت است و حداکثر 24 ساعت بعد ، شما باید اولین جلسه پیگیری را انجام داده باشید . وظیفه بسیار مهم شما بعد از جلسه معارفه ( پرزنت ) آن است که بسته به فهم دوست شما از مطالب عنوان شده در معارفه ( پرزنت ) حداقل به مدت 15 دقیقه بعد از معارفه ( پرزنت ) باید قسمت های مختلف سایت را به دوستان نشان دهید تا اطلاعات داده شده در معارفه ( پرزنت ) را لمس کند که به این کار " پیگیری بعد از پرزنت " گفته می شود که اهمیت بسیار زیادی دارد


Death Time :
شما باید در پیگیری یک برنامه ریزی زمانی داشته باشید و حداکثر زمان برای پیگیری دوستان را با بالاسری تعیین کنید و به هیچ عنوان نباید این حداکثر زمان را به دوستتان بگوئید .


مکان پیگیری :
متأسفانه اکثر دوستان به این نکته توجهی ندارند که اهمیت مکانی که پیگیری باید در آن انجام شود کمتر از مکان معرفی کار نیست .مکان پیگیری باید جایی باشد که شما و دوستتان در آنجا تمرکز داشته باشید ، دوست شما بدون هیچ مزاحمتی به حرفهای شما گوش کند ، مثلاً مکان کار دوست شما مکان بسیار نامناسبی برای پیگیری است . زیرا علاوه به اینکه شما به وی تسلط ندارید ، به بهانه کار به حرف های شما بی توجهی می کند .

* مهمترین عمل در پیگیری این است که تأثیر گذار باشید نه تأثیر پذیر ! *


نوع پیگیری :
فقط و فقط حضوری و همراه بالاسری و تیم پیگیری انجام شود . به هر نحوی که امکان دارد شما باید دوستتان را در زمان و مکان مناسب پیدا کنید . پیگیری باید حتماً حضوری انجام شود تا دوست شما جدیت ، ایمان ، اعتقاد و برق چشمان شما را ببیند . به هیچ عنوان هیچ کس حق انجام پیگیری تلفنی را ندارد !

* هر وقت خواستید کسی را وارد نکنید او را تلفنی پیگیری کنید *

*** کارهایی که قبل از جلسه پیگیری باید انجام دهیم :
- مطالعه جزوه ، قسمت پیگیری
- خواندن جزوه گام اول
- مرور لیست اهداف خود ( جهت بیشتر شدن انگیزه )همراه داشتن ابزار
- حفظ تمرکز و خونسردی
- مرور ویژگی های اخلاقی طرف مقابل برای معرف و شناخت آن برای همراهان(چه نوع شخصیتی دارد و چه نوع رفتاری داشته باشید بهتر است؟)
- بالا بردن ایمان و اعتقاد
بدون هیچ شک و تردیدی باید به پیگیری بروید و محکم و با ایمان صحبت کنید البته قبل از آن باید ایمان و اعتقاد خود را تقویت کنید .
آبراهام لینکن در جمله ای بسیار معروف می گوید : " اگر نه ساعت برای قطع کردن درخت وقت داشتم باشیم ، شش ساعت آن را برای تیز کردن تبر خود صرف می کردم . "
فراموش نکنید عاملی که در پیگیری شما را به موفقیت می رساند ایمان و اعتقاد شماست . یکی از راههای افزایش ایمان بالابردن اطلاعات است . دانش تکیه گاه ایمان است . شما باید به آبجکشن ها مسلط باشیدو همه چیز را در مورد سیستم بدانید .


- تعیین استراتژی بالاسری :
1- فعالانه گوش دهید .
2- مثل بومرنگ در ذهن طرف مقابل سیر کنید تا مشکل اصلی او را پیدا کنید .
3- در تمام مراحل حس شکم سیری و سخت کوشی را رعایت کنید ( یکی از راههای ایجاد حس شکم سیری مرور لیست افرادتان است .فراموش نکنید شما قصد دارید یک فرصت طلایی درآمدزایی و میلیونر شدن را به دوست خود پیشنهاد دهید پس محکم باشید ! )
4- قدرت به تصویر کشیدن انتهای راهی که به او پیشنهاد کرده اید .
5- در انتهای هر بحث جمع بندی کنید .
6- در انتهای جلسه حتی اگر نتیجه مطلوب را به دست نیاوردید سر بلند بیرون بیایید چرا که پیروزی هنوز از آن شماست !
به یاد داشته باشید که هدف از پیگیری علاوه بر وارد کردن فرد به سیستم ، ایجاد فرهنگ نتورک است لذا تلاش کنید به همه سئوالات و نکات منفی وی جواب دهید تا نگرش منفی او بر روی فرد دیگر اثر نگذارد .


*** همه کارهایی که قبل از جلسه پیگیری نباید انجام دهیم :
- دروغ نگویید زیرا اساس کار ما صداقت است پس شما نباید وجهه کاری خود را خراب کنید .
- از کمپانی به صورت مستقیم تعریف نکنید ، زیرا فلش اعتماد به سمت شماست نه کمپانی .
- به هیچ عنوان نباید خودتان آبجکشنی مطرح کنید .
- عصبانی نشوید ! (سیلی بزنید با بوسه ) اگر دربرابر دوست خود جبهه بگیرید او نیز حرفهای منطقی شما را قبول نمی کند .
- اگر دوست شما موفقیت فوق العاده کاری شما را درک نکرد به هیچ عنون حق توهین به او را ندارید .


وظایف در جلسه پیگیری :
- موبایل خود را خاموش کنید
• وظایف به عنوان بالاسری :
- حرافی نکنید و در صورت لزوم صحبت کنید زیرا هر چقدر هم که شما با اعتماد و ایمان بیشتری صحبت کنید ، آن شخص فکر می کند که شما به فکر خودتان هستید ! و در نتیجه تأثیر معکوس دارد .
تأثیر صحبت های فرد دعوت کننده حتی اگر کمتر از شما تسلط داشته باشد خیلی بیشتر است . به این دلیل که فرد به دعوت کننده اعتماد دارد و حتی امیدوار میشود که بالاسری آینده اش به کار تسلط دارد .حضور بالاسری برای دلگرمی و اطمینان دایرکت است و فقط درمواقع لزوم اطلاعات تزریق می کند . یکی از وظایف بالاسری در این مرحله اداره و تعیین خط مشی جلسه می باشد . کنترل بحث ها و جمع بندی و نتیجه گیری توسط بالاسری انجام می شود .


• وظایف شما به عنوان دعوت کننده :
مستقیماً باید سر اصل مطلب بروید . این نشان دهنده ایمان و اعتقاد شما به کار می باشد . آنقدر صحبت کنید که دوست شما به حرف آید و ایرادات را مطرح کند . برای شروع از جملات کلیدی مانند " بهش فکر کردی ؟ " یا " تحقیق کردی ؟ " استفاده کنید . شما در پیگیری شش مرحله مهم زیر را باید به دقت انجام دهید .
1- نگرانی های او را بفهمید و نگرانی اصلی وی را پیدا کنید :
شما باید تک تک نگرانی های دوست خود را بفهمید و آنها را برطرف کنید و نکته بسیار مهم در این مرحله پیدا کردن نگرانی اصلی اوست . دو تکنیک در پاسخ گویی به این ایرادات و آبجکشن وجوذ دارد که اولی felt ، feel ، Found است .
دومی Question to question است . شما باید با دوست خود از ته دل و واقعی صحبت کنید با این روش شما سئوالات غیر منطقی دوست خود را متهم می کنید .
2- ترسهای مختلف را شناسایی و بر طرف کنید .
از ته دل باید هم حسی کنید .
الف ) ترس از دو نفر : با استفاده از روش felt ، feel ، Found
با تأکید روی آموزشها و ارزش یابی نفرات و امتیاز بندی آنها و با نشان دادن لیست خود و با اعتماد کامل این را به دوست خود بفهمانید که واقعاً خود شما هیچ ترسی از گرفتن دو نفر ندارید و حس حمایت بالاسری ها از خود شما و در نهایت حمایت شما از او باید باعث شود که این ترس برطرف شود.
ب) ترس از تنهایی : با تمام وجود و اعتقاد کامل باید حمایت خود را از او نشان دهید و با مثال زدن از حمایت بالاسری ها او را دلگرم کنید و به او بفهمانید که با او شریک هستید .
ج ) ترس از تغییر : باید برداشت خود را از نتورک را به او بگوئید و با زدن مثال های واقعی از زندگی خود یا دوستتان به او بفهمانید افراد که از تغییر در زندگی ترس داشتند هیچ وقت موفق نشده اند .
3- سود سیستم را برایش ملموس کنید :
با نشان دادن پورسانت بالاسری ها و مثال زدن از زندگی گذشته و حال آنها سود سیستم را باید کاملاً ملموس کنید .شما باید از وضعیت زندگی بالاسری ها و پورسانتهای هفتگی آنها اطلاع داشته باشید تغییرات زندگی آنها را مثال بزنید و کاملاً زندگی آنها را مرور کنید . با اعتقاد هر چه تمتم تر سود سیستم را باید برای دوست ود ملموس کنید چرا که این بخش بسیار تأثیر گذار است .
و در نهایت اگردوست شما قدرت باور این سود و درک سیستم باینری را نداشت با دادن کتاب دولت فرزادنگی به و جهت مطالعه می توانید شک او را برطرف کنید .