پنبه ریز بیرجند

اطلاعات مورد نیاز در مورد تجارت نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای بیرجند

پنبه ریز بیرجند

اطلاعات مورد نیاز در مورد تجارت نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای بیرجند

10 ویژگی لیدر موفق در بازاریابی شبکه ای


۱۰ ویژگی لیدر موفق

یک رهبر تیم (لیدر) کارا خصوصیات و ویژگی های متنوعی دارد. اعضای تیم را به پیروی از خودش تشویق می کند. رهبران تیم طبعاً خصوصیات خاصی را دارا هستند همانند دلسوزی و صداقت یا مهارت های رهبری که از طریق آموزش رسمی و تجربه آن را یاد گرفته اند. ویژگی های رهبر کارا اعتماد، احترام و انگیزه را در درون تیم القاء می نماید.

ارتباط

یک رهبر کارا به صورت شفاف ارتباط برقرار می کند. مهارت های ارتباطی نوشتاری وکلامی به رهبران اجازه می دهد،توقعاتشان را به روشی به اعضای تیم شان انتقال دهند که برای آنان قابل درک باشد، همچنین مهارت های ارتباطی اثربخش به رهبران اجازه گوش دادن به نظرات دیگران را هم می دهد تا به صورت بهینه و مناسبی عمل کنند. رهبر سازمان یافته سیستم را به نحوی بنا می گذارد که حمایت از سفارش می کند و اعضای تیم را در جهت بر آورده کردن اهداف و رسالت های شرکت هدایت می کند.

سازماندهی

رهبر اثربخش مهارت های سازماندهی استثنایی را داراست. مهارت های سازماندهی به رهبران تیم کمک می کند اهداف و استراتژی هایی را طراحی کنند که به اعضای تیم اجازه می دهد تا به صورت بهینه و مناسبی عمل کنند. رهبر با توانایی سازماندهی بالا، سیستم را به نحوی بنا می گذارد که حمایت از سفارش کرده و اعضای تیم را در جهت برآورده شدن اهداف و رسالت های شرکت هدایت کند.

اعتماد به نفس

یک رهبر مؤثر اعتماد به توانایی هایش دارد، همانطور که به توانایی اعضای تیمش اعتماد دارد. رهبر با اعتماد به نفس در مورد اخذ تصمیماتی که تأثیر بر روی تیمش دارد مطمئن است.

این اعتماد به نفس، اعضای تیم را از احترام رهبر به نظرات و ورودی هایشان مطمئن می کند.

قابلیت پذیرش عقاید

یک رهبر اثربخش، رهبری است که احترام به اعضای تیم و عقاید آن ها می گذارد. یک رهبر پذیرا کارمندانش را تشویق به ارائه نظراتشان در مورد تصمیماتی می کند که بر روی آنان تأثیر دارد. این ویژگی رهبر، اعضای تیم را متوجه احترام رهبر به عقایدشان کرده و آن ها را تشویق به همکاری بیشتر با رهبر می نماید.

منصف بودن

یکی از خصوصیات رهبر این است که با اعضای تیمش به صورت منصفانه برخورد می کند، او در پاداش ها و همچنین اقدامات انضباطی ثابت قدم است. یک رهبر منصف مطمئن می شود که همه اعضای تیمش رفتار مشابه را دریافت کردند.

صداقت

یک رهبر اثر بخش صادق است و با اعضای تیمش صریح صحبت می کند. رهبری که با اعضای تیمش صادق است، اعتماد آن ها را بدست می آورد؛ به این دلیل که هرچیزی که گفته را عمل می کند و به همان روشی که گفته رفتار می کند.

قدرت و قابلیت نفوذ

رهبران با قدرت کمک به دمیدن تعهد در اعضای تیم برای برآورده شدن اهداف و رسالت های شرکت می کنند. رهبران با قدرت کمک به مدیریت تغییر در فضای کاری می کنند به وسیله ی کسب اعتماد نیروهایشان که از طریق تصمیم گیری و ارتباطات موثر به دست آورده اند.

تفویض وظایف (نمایندگی دادن)

یک رهبر (لیدر) کارا می داند که چگونه رهبریش را از طریق تفویض وظایف به اشتراک بگذارد. تفویض وظایف مشخص به اعضای قابل اعتماد به رهبر اجازه می دهد که تمرکز بر بهبود عملکرد کاری اعضایش داشته باشد.

تسهیل کنندگی

یک لیدر کارا تسهیل کننده قدرتمندی است؛ همانند یک تسهیل کننده، رهبر تیم به اعضاء کمک می کند که اهداف شرکت را درک کنند. همچنین در سازمان دهی طرح کاری کمک می کند تا مطمئن شود اعضای تیم به اهدافشان به صورت مؤثرتری دست پیدا می کنند.

قدرت مذاکره

یک رهبر (لیدر) مهارت های مذاکره را برای دست یابی به نتیجه و درک تضادهایی که در محیط کار اتفاق می افتد به کار می برد.

رهبری که به گونه مؤثری مذاکره می کند فرآیند تصمیم گیری را تسهیل می کند؛  مشکلات را به گونه ای حل می کند که طرفین راضی باشند و خواسته های آنان برآورده شود.

۱۰ گام برای موفقیت در حرفه بازاریابی شبکه ای

۱۰ گام برای موفقیت در حرفه بازاریابی شبکه ای


۱۰ گام برای موفقیت در حرفه بازاریابی شبکه ای

۱۰ گام برای موفقیت در حرفه بازاریابی شبکه ای

همان طور که می دانید بازاریابی شبکه ای، کسب و کاری است که از لحاظ ساختار کاری با سایر کسب و کارها متفاوت است. در این حرفه شما رئیس خودتان هستید و می توانید ساعت های کاریتان را براساس تمایل خودتان تنظیم نمایید. در این حرفه که نوعی کسب و کار شخصی است نیاز به حداقل سرمایه برای شروع کار بوده و حتی می توانید بدون سرمایه هم کارتان را شروع نمایید. شما می توانید براساس برنامه ریزی خودتان به رشد حداکثری دست پیدا کنید و درآمد دلخواهتان را بر پایه کار و تلاش به دست بیاورید. در این مقاله ۱۰ گام که می تواند موفقیت شما را در این حرفه تضمین کند به صورت زیر مطرح کرده ایم:

۱- هدفدار باشید

از خودتان بپرسید که به چیزی می خواهید دست پیدا کنید. آیا می خواهید پس اندازی برای آینده تحصیلی فرزندتان داشته باشید؟ اتومبیل جدید می خواهید؟ خانه بزرگتر می خواهید؟ شما می توانید هر چیزی را که تمایل داشته باشید به دست آورید، اما باید به میزانی که آن را می خواهید برای به دست آوردنش تلاش نمایید و تمام اقدامات لازم برای دست یابی به آن را انجام دهید. هدفتان هر چه هست و تمام فعالیت هایی که لازم است برای رسیدن به آن انجام دهید و همچنین مدت زمان لازم را یادداشت کنید. تعیین هدف برای هر بخش از زندگی ضروری است، افراد کمی هستند که بدون تعیین هدف دقیق بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند.

۲- منضبط باشید

شما هر بعدازظهر می بایست لیستی از تمام کارهایی که باید در روز بعد انجام دهید، تهیه کنید. این کار منجر می شود تمام فعالیت های روزانه تان به صورت سازمان یافته انجام گیرد. همان طور که کارتان را انجام دادید، علامت آن را از لیستتان پاک کنید. در زمانی که کارها را لیست می کنید و آن را براساس لیستتان انجام می دهید، می بینید که چقدر کارها سریعتر انجام می گیرد. همچنین دفترچه ای همراهتان داشته باشید که در آن قرار ملاقات هایتان، اسامی مشتریانتان و مشتریان احتمالیتان را در آن لیست کنید و همیشه آن را همراهتان داشته باشید. شما هر روز موارد جدیدی را به آن اضافه خواهید کرد.

۳- علاقه مند باشید

علاقه و اشتیاق یک سوخت خالص است که فروشندگان را به تحرک وا می دارد.  اشتیاق ایجاد انرژی می کند و انرژی و سلامتی مترادف است با افراد شاد و پرمشغله و افرادی که به اهدافشان دست پیدا کرده اند.

۴- بخواهید، خواستن کلمه جادویی در فروش است

در فروش مستقیم نباید منتظر بمانید که مشتری و کار به سمت شما بیاید. شما این کسب و کار را با خواست خودتان ایجاد کرده اید؛ پس شما باید به دنبال آن ها باشید. شما باید درخواست قرار ملاقات کنید و بعد از آن کارتان را انجام دهید. اگر به دنبال کار باشید به فروش نزدیکتر خواهید شد. اگر به دنبال مشتری باشید، لیستی از مشتریان احتمالی را خواهید داشت.

۵- توقع نه شنیدن داشته باشید

پاسخ های نه که شما می شنوید، شخصی نیستند. در حرفه فروش، هر پاسخ نه شما را به بله نزدیکتر می کند. حواستان به نسبت های بله به نه باشد. این کمک به بهبود تکنیک های شما می کند. آیا از هر۱۰ پاسخ بله ۱ نه می شنوید؟ آیا درصد آن ۵ به ۱ است؟ به خاطر داشته باشید این پاسخ های بله درآمد شما هستند و پاسخ های نه نیز ضرورتاً به معنی نه نیستند. اغلب یک پاسخ نه زمان بیشتری را برای فکر کردن به شما می دهد. این پاسخ ممکن است به معنی درخواست اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما باشد. چیزی که مشتریان شما می خواهند این است که با اطمینان بیشتر خرید انجام دهند. با نگرش مثبت و صداقت کاملتان شما بهترین را برای مشتریانتان می خواهید و در نتیجه او احترام بیشتری به شما خواهد گذاشت و با شما همکاری خواهد کرد.

۶- برنامه ریزی زمانی عاقلانه انجام دهید

یک برنامه نقشه راه برای سفری است که فروشنده پیش رو دارد. این برنامه ساختاری فراتر از روز دارد. این برنامه به شما اطمینان می دهد که کارهای ضروری برطبق برنامه و طی زمان مشخص شده انجام خواهد شد. کارهایتان را برنامه ریزی کنید و بر طبق آن برنامه پیش بروید.

۷- نگرش مثبت داشته باشید

موفقیت در فروش همانند تمام جنبه های زندگی ۹۰ درصد نگرش و ۱۰ درصد استعداد است. همه ما باید در جهت توسعه تفکرات سازنده کار کنیم. شما باید به خودتان افتخار کنید که فروشنده هستید. فروش چرخ اقتصاد شما را می چرخاند. هر شرکت می بایست برای موفقیتش محصولی را تولید و ارائه کند که فروشندگان به آن گرایش بیشتری دارند. بدون فروشنده، این کسب و کار فلج می شود. به خاطر داشته باشید از طریق فروش می توانید به درآمد مورد نیازتان دست پیدا کنید، بسیاری از فروشندگان از طریق فروش به درآمد مناسبی دست پیدا کرده اند.

۸- یک دفتر کاری داشته باشید

بیشتر فروشندگان مستقیم در منزل کارشان را انجام می دهند، اما این ضروری است که برای سازمان یافته انجام دادن کار، مکان و دفتر کاری داشته باشید.منظور همان فعالیت در شعب رسمی شرکت است. لازم است با دفاتر رسمی شرکت برای سازمان دادن به فعالیت هایتان در ارتباط باشید. یک دفتر کاری و ارتباط با آن به علاوه برنامه کاری سخت به شما جایگاه رسمی خواهد داد. هر دو آن ها برای عملکرد مؤثر و ثبت رسمی نام شما به عنوان بازاریاب و فروشنده لازم است؛ در واقع تضمینی برای موفقیت شماست.

۹- درگیر باشید

اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای و یا سازمان های فروش برای تحریک فروش بیشتر، رقابت ایجاد می کنند. حضور در این رقابت ها می تواند به عنوان بخشی از اهداف کسب و کار شما باشد. رقابت در کسب و کار می تواند به اندازه کسب درآمد برای شما لذت بخش باشد.

۱۰- مدیریت پول هایتان را یادبگیرید

در فروش مستقیم می بایست مدام پول هایتان را مدیریت کنید. فروش مستقیم می تواند برای شما هم یک درآمد ثابت باشد و هم یک درآمد فوری ایجاد نماید، پس لازم است مدیریت مالی مؤثری داشته باشید. لیدرها باید به سازمان فروششان آموزش دهند که هر مبلغی که از مشتریانشان دریافت می کنند برای توسعه کسب و کارشان در حسابشان ذخیره می شود. از طریق ریز حساب بانکی که اطلاعات دقیقی در مورد واریز و پرداخت های حسابتان به شما می دهد، می توانید هزینه هایتان در این کسب و کار را مدیریت نمایید.